Konzervovaná kukuřice je jedním z nejoblíbenějších druhů konzerv. Milují ji dospělí a hlavně děti. Je důležitou složkou pro širokou škálu salátů a předkrmů, používá se také jako hotová zeleninová příloha.

V tomto článku chceme podrobněji hovořit o konzervované kukuřici: jaké užitečné vlastnosti si v sobě zachovala, v jakých případech může být škodlivé používat, jak správně vybrat a skladovat kukuřici a další důležité nuance.

Výhody kukuřice

Je známo, že čerstvé kukuřičné klasy jsou zásobárnou cenných mikroelementů. Za prvé však není zvykem jíst čerstvou, nezpracovanou kukuřici a za druhé, protože v naší zemi jsou většinu roku nepřijatelné podmínky pro pěstování kukuřice, a proto není příležitost koupit nebo vybrat čerstvý klas z kukuřice. zahrádka a vaří se, pak se použije kukuřice z konzervy.

Obrovským plusem je, že tato zeleninová plodina vůbec neztrácí své výhody ani po tepelné úpravě, ani při konzervaci. Ano, konzervovaná kukuřice má na lidský organismus stejně pozitivní vliv jako kukuřice čerstvá.

Kukuřičná zrna obsahují více než 20 druhů důležitých stopových prvků, složení produktu je tak bohaté, že jeho použití, a to i v konzervované, vařené nebo pečené formě, dokáže nahradit nedostatek téměř jakéhokoli stopového prvku.

Snad nejznámějším faktem o kukuřici je, že je nejbohatším zdrojem vlákniny. Vláknina totiž pomáhá zlepšit činnost gastrointestinálního traktu (gastrointestinálního traktu). Tato složka také pomáhá nastartovat metabolické procesy v těle.

Tato zelenina obsahuje také vitamíny skupiny B, E, K, PP, které jsou nezbytné pro naše zdraví, a také vitamín C. Betakaroten, který je užitečný pro regeneraci a ochranu buněk. A minerály jako zlato, fosfor, fluor, železo, draslík, zinek. Tyto stopové prvky mají pozitivní vliv na činnost jater a srdce. Pomáhají zpevňovat stěny cév a dodávají jim správnou elasticitu.

Fosfor a vápník aktivně působí na kvalitu kostní tkáně, příznivě působí na funkci svalů.

Samostatně bych rád poznamenal přítomnost hořčíku a kyseliny listové ve složení kukuřice. Pravidelný příjem této zeleniny dodává tělu správné množství těchto prvků a je známo, že přispívají ke správné funkci imunitního systému a celého srdečního systému.

Pokud jde o specificky konzervovanou kukuřici, je obdařena dobrými antioxidačními vlastnostmi. To pomáhá očistit tělo od nahromaděných škodlivých toxinů, má dobrý vliv na normalizaci hladiny krevního cukru a jeho srážlivost.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně naplánovat místo na svahu?

Škodí kukuřici

I ten nejužitečnější produkt může být při nadměrném používání škodlivý. Proto, pokud máte taková chronická onemocnění, jako je trombóza, vředy nebo gastritida, neměli byste tento druh konzervované zeleniny zneužívat.

Chuťové vlastnosti a obsah kalorií konzervované kukuřice

Konzervovaná kukuřice se prodává nejčastěji v kovových nebo skleněných obalech. Každé zrnko je celistvé, elastické, ale ne příliš tvrdé. Chuť je příjemná, nasládlá, ale ne ošklivá. Samotná kukuřice je jemně sladká, ale díky marinádě, do které se přidává cukr, může mít o něco sytější chuť.

Navzdory skutečnosti, že kukuřice je docela výživná, rychle uspokojuje pocit hladu, je považována za nízkokalorický produkt. Proto je vždy zvláště žádaný mezi lidmi, kteří v daném období života nebo průběžně drží dietu.

Na postavu to nemá žádný negativní vliv.

Na 100 gramů hotové konzervy připadá 1,5 gramu tuku a 4–5 gramů bílkovin a asi 17 gramů sacharidů, což je také docela málo.

Dobré konzervy obsahují pouze kukuřičná zrna, vodu, cukry a sůl.

Takové konzervy si můžete vybrat a zakoupit v našem katalogu.

Výběr, skladování a aplikace konzervované kukuřice

Při výběru kukuřice, jako každého jiného produktu, doporučujeme věnovat pozornost složení a datu spotřeby. Také stojí za to dát přednost těm sklenicím, které byly konzervovány v létě – vždy uvádějí datum výroby. To je důležité, protože zajišťuje, že do konzervování budou zahrnuta pouze čerstvá zrna z poslední letní sklizně.

Konzervy se vaří o něco rychleji, takže zrna si uchovávají více svých výhod než ve skleněných nádobách. Rozdíl je ale nepatrný.

Ať už si vyberete jakýkoli produkt, měli byste jej skladovat na tmavém a chladném místě, vyhýbat se přímému slunečnímu záření na sklenice.

Po otevření lze výrobek uchovávat pouze v chladničce. Dejte pozor, abyste obsah plechovky nalili do skleněné nebo keramické dózy. A pokud budete zrna skladovat bez nálevu, rychle vyschnou a stanou se nevhodnými k jídlu.

Jak bylo uvedeno na začátku článku, použití konzervované kukuřice je poměrně rozšířené. Zkušené hospodyňky používají svou fantazii a často kombinují kukuřici s dalšími přísadami velmi neobvyklým a chutným způsobem. Existuje spousta zeleninových salátů, masa a dokonce i ryb. Perfektní pro zeleninové a masové guláše. Dobře se páruje s rýží a je přítomen v havajských směsích. Zřídka, ale přesto se přidává do polévek. Kukuřice dělá zajímavé omáčky a kečupy k masu. Pokud jste milovníkem kukuřice nebo ji jen chcete zavést do svého jídelníčku, pak pro vás nebude těžké vybrat si s její pomocí pestrý jídelníček.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně umístit jabloně na pozemek?

Nyní víte dostatek informací o výhodách a škodách konzervované kukuřice a chápete, jak ji nejlépe vybrat a správně skladovat.

Chcete-li provést velkoobchodní nebo maloobchodní objednávku v obchodním domě “Prosím ke stolu”, musíte přejít do našeho katalogu a vybrat požadovanou položku a počet balení.

Stejně jako mnoho jiných konzerv se kukuřice začala vyrábět v druhé polovině 19. století. Dnes je těžké si představit světovou kuchyni bez tohoto zlatého produktu.

Střih: Romanova Yu. M.

Složení a kalorie

Energetická hodnota je 40 kcal na 100 g. Vitamínové složení je zastoupeno retinolem, beta-karotenem, thiaminem (v malém množství), kyselinou askorbovou a nikotinovou (oba prvky jsou obsaženy ve 100 g obilnin v množství dostatečném k uspokojení denního požadavek na ně o 5 %) . V minerálním složení je přítomen sodík (pokrývá denní potřebu z 31 %), dále vápník, hořčík a fosfor (denní potřeba je splněna na 3-5 %).

Užitečné vlastnosti

Konzervovaná kukuřice je pro tělo prospěšná při dietách. Díky nízkému obsahu kalorií a množství vlákniny rychle a na dlouhou dobu zasytí a nezatěžuje trávení. To ale není jediný důvod, proč je konzervovaná kukuřice cenná.

  • posiluje srdeční sval;
  • snižuje hladinu „špatného“ cholesterolu;
  • zlepšuje kognitivní schopnosti;
  • zvyšuje imunitu;
  • snižuje riziko rozvoje sklerózy.

Jaké jsou kontraindikace

Konzumace těchto konzervovaných zrn je omezena, pokud existuje tendence k tvorbě krevních sraženin. Kukuřice totiž díky vysokému obsahu vitamínu K zvyšuje srážlivost krve.

Nedoporučuje se jíst produkt, pokud máte podváhu. Problémem je jak jeho nízký obsah kalorií, tak to, že dokáže potlačit chuť k jídlu.

A mělo by být zcela opuštěno v případě exacerbace gastrointestinálních onemocnění – protože vláknina a polysacharidy mohou negativně ovlivnit sliznice traktu, což vyvolává nárůst mnoha příznaků onemocnění.

Jak si vybrat a uložit

Datum výroby by mělo být léto nebo začátek podzimu, protože nikdo nevyrábí konzervované potraviny čerstvé v zimě, pozdním podzimu nebo na jaře a místo toho používá sušená zrna.

Nejlepší konzervovaná kukuřice by měla obsahovat pouze vodu a sůl. Navzdory tomu, že cukr se v receptech často vyskytuje, je tam v podstatě k ničemu, protože samotná zrna jsou sladká. To není nijak zvlášť užitečné, ale pokud to opravdu chcete, tak si občas takovou konzervu můžete dopřát.

ČTĚTE VÍCE
Která barva je bez zápachu a rychle schne?

Doporučuje se také upřednostňovat výrobek vyrobený v souladu s GOST před specifikacemi. Faktem je, že první umožňuje sklízet pouze nejkřehčí klasy, tzv. mléčnou zralost, zatímco druhý umožňuje přezrálé.

Skladovací podmínky by měly odpovídat údajům výrobce na nádobě. Otevřená sklenice se spotřebuje do 24-72 hodin – přesný čas opět závisí na výrobci. Pokud však byl plechový obal otevřen, měla by být kukuřice spolu s kapalinou přenesena do skleněné nebo plastové těsně uzavřené nádoby.

Je možné vařit doma?

Není to o nic obtížnější než nakládání okurek. A existuje mnoho receptů dostupných i pro začínající kuchaře. Pokud si ji připravíte sami, není pochyb o tom, že kukuřice z konzervy je pro tělo prospěšná.

Můžete například připravit sladkokyselou kukuřici, která vyžaduje:

  • 20 malých klasů;
  • Xnumx g granulovaného cukru;
  • 15 solí;
  • 2 st. l. 9% ocet;
  • 1 L vody.
  1. Vložte klasy do vroucí neosolené vody na 5 minut. Ochlaďte a odstraňte zrna ostrým širokým nožem.
  2. Nasypte zrna do předem sterilizovaných 0,5 uncových sklenic, zalijte je vroucí vodou a volně přikryjte víčky.
  3. Po 15 minutách nalijte vodu ze sklenic do kastrůlku, přiveďte k varu a obsah sklenice doplňte. Počkejte znovu 10 minut.
  4. Naplňte pánev čistou vodou, rozpusťte v ní sůl a cukr.
  5. Budoucí marinádu sundejte ze sporáku a spojte s octem.
  6. Vodu ze sklenic slijte – již není potřeba.
  7. Naplňte sklenice horkou marinádou. Sklenicemi se doporučuje mírně zatřást, aby mezi zrnky nezůstaly vzduchové dutiny.
  8. Sklenice zakryjte víčky a přišroubujte víčka.
  9. Sklenice otočte dnem vzhůru, zabalte je do deky nebo deky a nechte je v této poloze, dokud úplně nevychladnou.

Co můžu vařit?

Tento produkt je jednou z nejběžnějších přísad do salátů. Kukuřičná zrna lze také přidat do polévek, neslazených palačinek a muffinů, rychlých želé koláčů jako je quiche a samozřejmě lze produkt konzumovat jako zeleninovou přílohu bohatou na vitamíny.