V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 44 kcal 1684 kcal 2.6% 5.9% 3827 g
Proteiny 1 g 76 g 1.3% 3% 7600 g
Tuky 0.4 g 56 g 0.7% 1.6% 14000 g
Sacharidy 7.3 g 219 g 3.3% 7.5% 3000 g
Sacharidy (celkem) 12.1 g ~
Dietní vlákna 4.8 g 20 g 24% 54.5% 417 g
Voda 83.3 g 2273 g 3.7% 8.4% 2729 g
Organické kyseliny 2.3 g ~
Ash 0.9 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 17 μg 900 μg 1.9% 4.3% 5294 g
beta karoten 0.1 mg 5 mg 2% 4.5% 5000 g
Vitamín B1, thiamin 0.03 mg 1.5 mg 2% 4.5% 5000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.04 mg 1.8 mg 2.2% 5% 4500 g
Vitamín B4, cholin 12.3 mg 500 mg 2.5% 5.7% 4065 g
Vitamin B5, pantotenik 0.4 mg 5 mg 8% 18.2% 1250 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.13 mg 2 mg 6.5% 14.8% 1538 g
Vitamín B9, folát 5 μg 400 μg 1.3% 3% 8000 g
Vitamín C, askorbová 200 mg 90 mg 222.2% 505% 45 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.7 mg 15 mg 4.7% 10.7% 2143 g
Vitamín H, biotin 2.4 μg 50 μg 4.8% 10.9% 2083 g
Vitamin K, fylochinon 0.1 μg 120 μg 0.1% 0.2% 120000 g
Vitamín PP, NE 0.4 mg 20 mg 2% 4.5% 5000 g
Niacin 0.3 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 350 mg 2500 mg 14% 31.8% 714 g
Vápník, Ca 36 mg 1000 mg 3.6% 8.2% 2778 g
Křemík, Si 60.9 mg 30 mg 203% 461.4% 49 g
Hořčík, Mg 31 mg 400 mg 7.8% 17.7% 1290 g
Sodík, Na 32 mg 1300 mg 2.5% 5.7% 4063 g
Síra, S 2 mg 1000 mg 0.2% 0.5% 50000 g
Fosfor, P 33 mg 800 mg 4.1% 9.3% 2424 g
Chlor, Cl 14 mg 2300 mg 0.6% 1.4% 16429 g
Stopové prvky
Hliník, Al 561.5 μg ~
Bor, B 55 μg ~
Vanad, V 4 μg ~
Železo, Fe 1.3 mg 18 mg 7.2% 16.4% 1385 g
Jód, I 1 μg 150 μg 0.7% 1.6% 15000 g
kobalt, spol 4 μg 10 μg 40% 90.9% 250 g
Lithium, Li 0.9 μg ~
Mangan, Mn 0.18 mg 2 mg 9% 20.5% 1111 g
Měď, Cu 130 μg 1000 μg 13% 29.5% 769 g
Molybden, Mo 24 μg 70 μg 34.3% 78% 292 g
Nikl, Ni 1.6 μg ~
Rubidium, Rb 11.8 μg ~
Selen, Se 1.1 μg 55 μg 2% 4.5% 5000 g
Stroncium, Sr 14.4 μg ~
Fluor, F 17 μg 4000 μg 0.4% 0.9% 23529 g
Chrome, Cr 0.8 μg 50 μg 1.6% 3.6% 6250 g
Zinek, Zn 0.13 mg 12 mg 1.1% 2.5% 9231 g
Zirkonium, Zr 10 μg ~
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.6 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 7.3 g ~
Glukóza (dextróza) 1.5 g ~
Sacharóza 1 g ~
Fruktóza 4.2 g ~
Mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.072 g od 0.9 do 3.7 8% 18.2%
Omega-6 mastné kyseliny 0.107 g od 4.7 do 16.8 2.3% 5.2%
Nasycené mastné kyseliny 0.1 g max. 18.7 г
ČTĚTE VÍCE
Jak namáčet lilky, aby nebyly hořké?

Energetická hodnota Černý rybíz je 44 kcal.

  • Sklenice 250 ml = 155 g (68.2 kcal)
  • Sklenice 200 ml = 125 g (55 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Nutriční hodnota na 100 gramů
Velikost porce (-> -> -> -> ->
Vitamíny a minerály

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

PODÍL BZHU V KALORIÍCH

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Spočítejte si své standardy

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zkuste si vyplnit svůj jídelní deník hned teď bez registrace.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Termín pro dosažení cíle

Černý rybíz bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín C – 222,2%, draslík – 14%, křemík – 203%, kobalt – 40%, měď – 13%, molybden – 34,3%

  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Kobalt je součástí vitaminu B12. Aktivuje enzymy metabolismu mastných kyselin a metabolismu kyseliny listové.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • Molybden je kofaktorem mnoha enzymů, které zajišťují metabolismus síru obsahujících aminokyselin, purinů a pyrimidinů.
ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho trvá, než se hrášek v žaludku stráví?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah kalorií a chemické složení ostatních produktů
RECEPTY S VÝROBKEM Černý rybíz

  • Kastrol na nudle s rybízem
  • Tvarohový krém
  • Medovina “Zauralskaya”
  • Rybízová pěna
  • Rybíz s medem a mandlemi
  • Okurky
  • Jeřabinový čaj
  • Ovocný čaj s meruňkami
  • Okurky
  • Hlavní
  • Složení produktu
  • Složení ovoce a bobulovin
  • Chemické složení “černého rybízu”

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky požadované v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným teplem. Mnoho vitamínů je nestabilních a během vaření nebo zpracování potravin se „ztrácejí“.

Denní kalkulačka živin

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka kalorií, vitamínů a minerálů
Počítá bílkoviny, tuky, sacharidy, vitamíny a minerály ve vašem denním menu.

Kalkulačka-analyzátor receptů
Vypočítejte obsah kalorií a chemické složení pokrmu nebo receptu

Přední produkty
Kompletní průvodce nejzdravějšími potravinami s nejvyšším obsahem vitamínů a minerálů

Doporučení pro hubnutí

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Kalkulačka kalorií
Vypočítá výdej energie pro různé druhy fyzického cvičení

Index tělesné hmotnosti

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

ČTĚTE VÍCE
Jak zakořenit řízek růže z kytice ve vodě?

Produktová kalkulačka a analyzátor

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Na Ťumeňských dačách se nalévá rybíz. Není to jen chutné bobule, ale skutečný ochránce imunitního systému a strážce mládí. Jeho přínosy jsou nepopiratelné pro srdce, játra a krevní cévy. Navíc pomáhá při otravách. Odborníci z Rospotrebnadzor hovořili o prospěšných vlastnostech.

Černý rybíz: vitaminové výhody

Bobule černého rybízu obsahují užitečné vitamíny a látky.

Tělo přijímá vitamín A vstřebáváním pigmentů, které barví bobule rybízu na černo. Tento vitamín je velmi důležitý pro posílení imunity a optimální buněčný metabolismus. Pigment karoten (provitamin A) zpomaluje stárnutí, udržuje ostrost vidění a slouží jako protilátka proti radiaci a škodlivým účinkům tabáku.

Vitamin C posiluje imunitní systém člověka a také chrání před viry a bakteriemi, urychluje proces hojení ran, ovlivňuje syntézu řady hormonů, reguluje krvetvorbu a normalizuje propustnost kapilár. Proto je tento lék nepostradatelný při nachlazení a infekčních onemocněních.

Vitamin E zachovává mládí, pomáhá obnovovat buněčné membrány a chrání před účinky volných radikálů, které ničí tělesné buňky.

26. června 2022, 13:47

Jaké letní polévky jsou zdravé? Výživové rady
Některé přísady by měly být používány s opatrností.

Vitamin P zvyšuje elasticitu cév a chrání je před křehkostí, což zabraňuje a zpomaluje rozvoj aterosklerózy.

Tato kombinace vitamínů navíc zlepšuje činnost jater a nadledvin a zlepšuje vylučování žluči.

Vitamíny B1, B2, B5, B6 jsou mimořádně prospěšné pro cévy. Pokud pravidelně jíte alespoň malou hrst černého rybízu, normalizuje se činnost srdce a nervového systému, zlepšuje se paměť a duševní schopnosti.

Pektiny vážou a odstraňují z těla toxiny a ionty těžkých kovů, jako je kobalt, olovo, rtuť a stroncium, a proto je rybíz tak užitečný při všech druzích otrav a intoxikací.

Rybíz je také bohatý na mangan, fosfor, železo, hořčík a vápník.

Listy rybízu: přínosy pro tělo

Listy rybízu mají léčivé vlastnosti, které nejsou horší než bobule. Jsou také bohaté na fytoncidy, esenciální a tříslovinové látky, obsahují hodně vitamínu C a dalších užitečných látek. Listy rybízu mají antipyretické, dezinfekční, tonizační a diuretické vlastnosti.

Ve formě odvarů se používají k léčbě nachlazení; poruchy trávení, průjem; patologie ledvin a močového systému.

ČTĚTE VÍCE
Co se stane, když položíte laminátovou podlahu na nerovnou podlahu?

Pro posílení organismu se doporučuje pít odvar z listů, to platí zejména pro starší lidi a nemocné. Takové nápoje zvyšují tón a doplňují nedostatek vitamínů.

Jaké jsou výhody červeného a bílého rybízu?

Červený a bílý rybíz má přibližně stejné léčivé vlastnosti, o něco horší než černý rybíz v množství antioxidantů, ale lepší než v obsahu vitamínů B a fytosterolů.

Červený rybíz má vysoký obsah vitamínu A.

Bílý rybíz je více hypoalergenní a méně se poškozuje při sklizni a skladování. Mimochodem, objevil se v důsledku přirozené mutace červeného rybízu.

Komu se nedoporučuje jíst rybíz?

Rybíz se nedoporučuje těm, kteří trpí žaludečními a dvanácterníkovými vředy, tromboflebitidou a lidem se zvýšenou srážlivostí krve. Ale neměli byste se této zdravé bobule úplně vzdát. Hlavní věc je dodržovat umírněnost.

Jak vybrat správný rybíz

Při nákupu vybírejte středně zralé, ale ne přezrálé bobule. Musí být husté, bez plísní, poškození a vlhkosti. Je také důležité si uvědomit, že když jsou teplé, bobule rychle začnou kvasit, takže po zakoupení by měly být uloženy v chladničce. Chcete-li zachovat prospěšné vlastnosti rybízu po dlouhou dobu, je nejlepší bobule zmrazit.

Pamatujte, že rybíz je nutné před použitím důkladně omýt. Bezprostředně předtím byste měli vybrat všechny „extra“ bobule: vrásčité, přezrálé, shnilé, nezralé.

Vložte bobule do cedníku v jedné vrstvě a opláchněte pod tekoucí vodou. Nemusíte je držet ve vodě příliš dlouho. Poté je třeba bobule distribuovat přes suchý, čistý ručník, aby uschly.

Dříve Vsluh.ru řekl, které letní polévky jsou zdravé a jak se vyhnout rakovině kůže.