“Snědl jsem málo kaše!” – Mnoho lidí tento výraz slyšelo. To se často říká chlapcům a mladým lidem, kteří se nevyznačují fyzickou silou. Vědci zjistili, že cereálie skutečně zlepšují zdraví mužů. Cereální pokrmy nabíjejí tělo energií, posilují svaly a zvyšují hladinu testosteronu. Food.ru shromáždil informace o prospěšných vlastnostech obilovin pro muže. Řekneme vám, jaké cereálie by měly být v mužské stravě a jak je správně vařit.

1. Pohanka

Mnoho odborníků na výživu, lékařů a sportovců se domnívá, že nejlepší kaší pro muže je pohanka. Obsahuje minimum tuků a sacharidů, ale hodně bílkovin, což urychluje nabírání svalů. Pohanka obsahuje polynenasycené mastné kyseliny, draslík, vápník, vitamíny B, A, E a PP.

Pravidelná přítomnost pohanky v mužském menu má příznivý vliv na tělo:
zlepšuje složení krve;
zvyšuje odolnost;
je aktivován krevní oběh v oblasti mužských genitálií;
hladina “špatného” cholesterolu v krvi klesá;
posílena imunita.
Jak se připravit

Pohanka je prospěšná při minimální tepelné úpravě. Odborníci na výživu radí nevařit, ale přes noc zalít vařící vodou a přikrýt pokličkou. Před použitím vypusťte přebytečnou tekutinu.

Hotový pokrm dochutíme kefírem, jogurtem nebo olivovým olejem. Je lepší se vyhnout cukru, soli a mléku. Takto připravenou pohankovou kaši můžeme jíst v libovolném množství.

2. Ovesné vločky

Vyznavači zdravé výživy ovesné vločky oceňují pro vysoký obsah biologicky aktivních látek. Obsahuje mnoho antioxidantů, které zvyšují elasticitu cév, potlačují tvorbu stresových hormonů a posilují kostní tkáň. Ovesná zrna obsahují esenciální aminokyselinu arginin, která zlepšuje prokrvení mužských pohlavních orgánů a má příznivý vliv na potenci.

Jednou ze složek ovesných vloček je rozpustná vláknina beta-glukan, která má komplexní účinek:

normalizuje hladinu cukru v krvi;
snižuje koncentraci cholesterolu a zabraňuje rozvoji aterosklerózy;
aktivuje tvorbu bílých krvinek, které jsou zodpovědné za imunitní obranu těla.
Jak se připravit

Pro muže jsou nejpřínosnější ovesné vločky z hrubozrnných. Vaří se déle než vločky, ale je mnohem účinnější. Chcete-li zkrátit dobu vaření, namočte ovesné vločky na několik hodin do vody.

Do ovesných vloček se nedoporučuje přidávat mléko a máslo. Je lepší diverzifikovat jeho chuť ořechy, sušeným ovocem, čerstvým ovocem a bobulemi.

ČTĚTE VÍCE
Kolik elektřiny vyrobí větrný mlýn za hodinu?

3. Obr

Pro posílení mužského zdraví potřebujete rýži, ale ne bílou rafinovanou rýži – obsahuje příliš mnoho sacharidů a málo vlákniny, což znamená, že má minimální výhody.

Mužský jídelníček by měl obsahovat divokou rýži – hnědou nebo hnědou. Obsahuje maximální množství živin, vitamínů a mikroelementů, včetně:

Divoká rýže urychluje vylučování toxinů a solí, normalizuje činnost gastrointestinálního traktu a urychluje metabolismus. Biologicky aktivní látky v jeho složení zvyšují propustnost cév, což zlepšuje potenci.

Jak se připravit

Na vaření divoké rýže je nejlepší tlakový hrnec. Rýže se roztřídí, promyje, na půl hodiny namočí do vody a 40–50 minut pod tlakem dusí. Díky tomuto zpracování se stává chutnější a lépe stravitelnou.

4. Perlovka

Kroupy jsou loupaná a leštěná zrna ječmene. Tato cereálie obsahuje 11 % bílkovin a dokonale zažene hlad. Díky tomu je nepostradatelný v jídelníčku mužů, kteří sportují a drží dietu.

Kromě bílkovin v perličce:
aminokyseliny;
polysacharidy;
vitamíny A, D, E, PP;
makroprvky: vápník, hořčík, sodík, draslík, fosfor;
stopové prvky: železo, mangan, měď, molybden, zinek.

Přítomnost perličkového ječmene ve stravě má ​​příznivý vliv na zdraví mužů. Účinné látky v jeho složení snižují hladinu špatného cholesterolu, stabilizují činnost nervového a kardiovaskulárního systému, posilují klouby a podílejí se na syntéze pohlavních hormonů.

Jak se připravit

Před vařením se cereální produkt namočí do studené vody po dobu 10-12 hodin. Poté se tekutina slije, cereálie se znovu naplní studenou vodou, vaří se na mírném ohni po dobu 60 minut a ponechá se v teple po dobu půl hodiny. Kroupy se tak drolí a jsou měkké.

5. Bulgur

Ve srovnání s předchozími obilovinami se bulgur na stole moderního muže objevuje mnohem méně často. Přitom je to chutný produkt s vysokou nutriční hodnotou.

Bulgur jsou loupaná a sušená zrna mladé pšenice, která obsahují 12 % bílkovin, vitamíny B, K a E, betakaroten, hořčík, měď, železo a vápník. Díky vysokému obsahu dietní vlákniny bulgur dobře čistí střeva, zlepšuje vstřebávání vitamínů a urychluje metabolismus. Rostlinný protein ve svém složení je lehce stravitelný, poskytuje pocit plnosti a urychluje růst svalové hmoty.

ČTĚTE VÍCE
Kolik minut byste měli vařit lišky před smažením?

Jak se připravit

Bulgur se před vařením nemyje, ale smaží na pánvi nebo v pomalém hrnci s minimálním množstvím rostlinného oleje nebo bez něj. Po upražení získávají pšeničná zrna oříškovou chuť a vůni. Bulgur uvaříme ve vodě nebo zeleninovém vývaru.

6. Quinoa

Ne nadarmo si toto zrno z čeledi amarantů vysloužilo označení superpotravina. Obsahuje až 20 % bílkovin a více než 60 % komplexních sacharidů. Protein v quinoa je kompletní, to znamená, že obsahuje všechny aminokyseliny nezbytné pro tělo. Proto je quinoa ideální pro muže, kteří sportují a chtějí si vybudovat krásnou svalovou definici.

Quinoa má hodně hořčíku a polynenasycených mastných kyselin Omega-3 a Omega-6. Hořčík stabilizuje činnost nervového systému a mastné kyseliny zabraňují tvorbě aterosklerotických plátů na stěnách cév. Díky vysokému množství vlákniny se quinoa tráví pomalu a nezpůsobuje skoky v hladině cukru v krvi.

Jak se připravit

Před vařením se quinoa spaří vroucí vodou. Vařte ve vodě nebo vývaru 15 minut. Správně připravená zrna jsou drobivá a lehce křupavá.

Pro muže nejzbytečnější cereálie

Lékaři a odborníci na výživu do této kategorie zařazují obiloviny z prosa a krupice. Proso může prospět lidem s cukrovkou, anémií, aterosklerózou a nemocemi žlučníku, ale muži by se s ním neměli nechat unést. Mezi odborníky panuje názor, že nadměrná konzumace prosa má negativní vliv na potenci.

Co se týče krupice, ta obsahuje minimum živin, vitamínů a vlákniny. Krupicová kaše může být škodlivá, protože zvyšuje hladinu glukózy v krvi a způsobuje přibírání na váze, zvláště pokud je připravena s mlékem, cukrem a máslem.

Co se dá dělat?

Zařaďte do svého jídelníčku zdravé cereálie a uvařte si je k snídani, obědu nebo večeři pomocí vody nebo zeleninového vývaru. Nepřidávejte cukr, sůl a koření používejte s mírou. Kombinujte hotové pokrmy s fermentovanými mléčnými výrobky, bobulemi, zeleninou, ořechy, sušeným ovocem.